قوانین و مقررات در دوبال

فروشگاه اینترنتی دوبال - قوانین و مقررات دوبال

کاربر گرامی، لطفاً قوانین و مقررات زیر را جهت استفاده بهینه از خدمات و برنامه‌‏های کاربردی فروشگاه اینترنتی دوبال ، به دقت ملاحظه فرمایید.

ورود کاربران به پروفایل شخصی‌شان در دوبال، طرح‏‌های تشویقی و سایر خدمات ارائه شده توسط دوبال به معنای آگاه بودن از نحوه استفاده از سرویس‌‏ها و خدمات دوبال و نیز پذیرفتن شرایط و قوانین دوبال است؛ و ضمنا ثبت سفارش کاربران در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین دوبال است.

لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافق‏‌های قبلی محسوب می‏‌شود.


قوانین و مقررات عمومی در دوبال

توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌های دوبال منطبق بر قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط است.

در صورتی که در آینده تغییراتی در قوانین و مقررات مندرج، رویه‏‌ها و سرویس‏‌های دوبال ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می‌شود و استفاده مستمر شما از سایت به معنای پذیرش هرگونه تغییر است.


تعریف مشتری یا کاربر

مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت نام درج کرده است، به ثبت سفارش و یا استفاده از خدمات دوبال اقدام کند.

همچنین از آنجا که دوبال یک وب‌ سایت خرده‌ فروشی آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک، مشتری یا مصرف کننده به شخصی اطلاق می‌شود که به منظوری غیر از تجارت یا شغل حرفه‌ای به خرید کالا یا استفاده از خدمات اقدام کند.


ثبت، پردازش و ارسال سفارش

• دوبال به مشتریان خود در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعته امکان سفارش‌‏گذاری می‌‏دهد و کلیه این سفارش‏‌های ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش می‌‏شوند.

• دوبال همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارش‌‏های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام می‌دهد.

با این وجود، در صورتی که موجودی محصولی در دوبال، حتی پس از اقدام مشتری به سفارش‌‏گذاری به پایان برسد، حق کنسل کردن و یا استرداد وجه سفارش برای دوبال محفوظ است و یا مشتری می‏‌تواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.

• در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.

• دوبال مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌‏گیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارش‌‏های ثبت شده قبل از توقف سفارش‌‏گیری، پردازش و ارسال می‌‏شود. و نیز می‌تواند بدون اطلاع قبلی فروش تمامی محصولات خود یا بخشی از آن را به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا و … به پایان برساند.

• در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت دوبال، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده، برای دوبال محفوظ است.

دوبال در اسرع وقت وجوه دریافتی را به حساب اعلام شده توسط مشتری عودت می‌دهد و مشتری با ورود به سایت دوبال می‌پذیرد که از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.

• با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی وجود ندارد.

بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور به نام حقوقی برای آنها صادر شود، هنگام ثبت سفارش خود، مشخصات سازمان موردنظر، را برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی وارد کنند.

همچنین آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویل‌ گیرنده ثبت می‌کند در فاکتور درج شده و لازم است درخواست کنندگان فاکتور به نام شخص حقوقی، هنگام ثبت سفارش به این نکته توجه کافی داشته باشند، چرا که تغییر آدرس درج شده روی فاکتور پس از پردازش و تایید سفارش، به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود.

• امکان پرداخت در محل برای سفارش‌هایی که از طریق باربری ارسال می‌شوند یا مبلغ آنها بیشتر از سی میلیون ریال است، وجود ندارد و لازم است پیش از ارسال، مبلغ اینگونه سفارش‌ها از طریق پرداخت کارت به کارت تسویه شود. | شیوه های پرداخت در دوبال

• تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکان‌پذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد.

• لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد.

• بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم قطعی به خرید دارند، توصیه می‌شود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمت کالاها روبرو نشوند.

شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی می‌شود که کاربران کد سبد خرید سفارش خود را دریافت کنند و بدیهی است که دوبال هیچ‌گونه مسوولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است، ندارد.


خسارت در هنگام حمل و نقل

دوبال همواره نهایت تلاش خود را می‏‌کند تا کلیه سفارش‏‌ها بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد.

با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات دوبال، تحویل به هر یک از شرکت‌‏های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر  به این معنی است که در صورت بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل کالا به عهده شرکت حمل و نقل است و دوبال تنها در صورت تایید شرکت حمل و نقل، خسارت را جبران می‌‏کند.

آسیب‏‌های ناشی از حمل و نقل باید در عرض ۲۴ ساعت کاری پس از تحویل سفارش به خدمات پس از فروش دوبال اطلاع و کالای آسیب دیده به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل و نقل و کلیه متعلقات و فاکتور به خدمات پس از فروش دوبال ارسال شود.


سرویس مهلت گارانتی تعویض ۶۰ روزه دوبال

در راستای ایجاد سرویس‌‏های ارزش افزوده، دوبال با همکاری کلیه تامین‏‌ کنندگان خود این امکان را ایجاد نموده تا کلیه کالاهایی که نیاز به تست دارند، تا ۶۰ روز پس از تحویل، دارای مهلت تست باشند و هر گونه نقص فنی در دستگاه شامل تعویض بدون قید و شرط کالا می‏‌شود.

ایرادهای اعلام شده توسط مشتری، توسط کارشناسان خدمات پس از فروش دوبال بررسی می‏‌شود و در صورت تائید وجود نقص فنی، کالا مشمول استفاده از سرویس فوق می‏‌شود که این شامل اشکال‏‌های فنی که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شده است نمی‌‏شود.

آسیب‏‌های فیزیکی ناشی از حمل و نقل شامل استفاده از این سرویس نمی‏‌شود و جهت اطلاع بیشتر شرایط مربوط به خسارت در هنگام حمل و نقل را مطالعه فرمایید.

برای استفاده از این سرویس، دقت فرمایید که کالا به ‏خوبی بسته بندی شود و لوازم جانبی و فاکتور به صورت کامل به همراه آن ارسال شود.

در صورتی که کالای برگشتی در شرایط اولیه خود، دریافت نشود، امکان سرویس دهی وجود ندارد و کالا خارج از شرایط ضمانت و تعویض کالا  محسوب می‌شود.

در صورتی که موجودی کالای آسیب دیده در دوبال به اتمام برسد و امکان تعویض کالای آسیب دیده با کالای جایگزین نباشد، دوبال عین همان مبلغ را به حساب خریدار استرداد می‌نماید.


نظرات کاربران

هدف از ایجاد بخش نظرات در دوبال، اشتراک‌گذاری تجربه‌ی خرید و کاربری محصولاتی است که به فروش می‌رسد. بدیهی است بخش نظرات دوبال با دیگر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی متفاوت است.

در این بخش، هر کاربر مجاز است در چهارچوب شرایط و قوانین سایت، نظرات خود را به اشتراک بگذارد و پس از تایید کارشناسان، نظرش را روی سایت مشاهده کند. در صورتی که آن نظر مورد تایید کارشناسان نباشد از نمایش آن در سایت خودداری خواهد شد.

فروشگاه اینترنتی دوبال در قبال درستی یا نادرستی نظرات منتشر شده در این قسمت، هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد. نمایش نظرات کاربران در سایت به‌ هیچ‌ وجه به معنی تایید فنی محتویات نظر نیست؛ لذا از کاربران محترم تقاضا می‌شود، این نظرات را معیار تصمیم‌گیری‌های خود قرار ندهند.

شرایط و قوانین و مقررات درج نظر در بخش نظرات کاربران

  1. فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش از حد معمول، کشیدن حروف یا کلمات، استفاده‌ی مکرر از یک حرف یا کلمه، شکلک و اموجی در متن خودداری کنید.
  2. برای نظر یا نقد و بررسی خود عنوانی متناسب با متن انتخاب کنید. یک عنوان خوب کاربران را برای خواندن نظر شما ترغیب خواهد کرد.
  3. نقد کاربران باید شامل قوت‌ها و ضعف‌های محصول در استفاده‌ی عملی و تجربه‌ی شخصی باشد و مزایا و معایب به‌صورت خلاصه و تیتر وار در محل تعیین‌ شده درج شود. لازم است تا حد ممکن از مبالغه و بزرگ‌نمایی مزایا یا معایب محصول خودداری کنید.
  4. نقد مناسب، نقدی است که به‌ طور واقع‌ بینانه معایب و مزایای هر محصول را در کنار هم بررسی کند.
  5. با توجه به ساختار بخش نظرات، از سوال‌کردن یا درخواست راهنمایی در این بخش خودداری کرده و این موارد را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید.
  6. کاربران ارسال‌کننده‌ی نظر موظف‌اند از ادبیات محترمانه استفاده کرده و از توهین به دیگر کاربران یا سایر افراد پرهیز کنند. بدیهی است هرگونه توهین به فرد یا افراد و استفاده از کلمات نامناسب، باعث تایید نشدن نظر کاربر می‌شود.
  7. تمام کاربران حق دارند نظرات خود را به شرط رعایت قوانین، در سایت منتشر کنند؛ لذا حتی اگر نظری را به دور از واقعیت، جانب‌ دارانه یا اشتباه یافتید، نباید نظردهنده را مخاطب قرار دهید یا از وی انتقاد کنید. هر کاربر تنها می‌تواند نظر خود را عنوان کرده و قضاوت را به خوانندگان واگذار کند.
  8. با توجه به مسئولیت سایت در قبال لینک‌های موجود در آن، نباید لینک سایت‌های دیگر را در نظرات خود ثبت کنید. دقت داشته باشید تا جای ممکن از گذاشتن لینک به سایت‌های دیگر و درج ایمیل یا نام کاربری شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  9. تنها نظراتی تایید خواهند شد که مرتبط با محصول موردنظر باشند؛ لذا بحث‌های متفرقه و غیرمرتبط با محصول را مطرح نکنید.
  10. کاربران می‌توانند نقد خود به هر بخش از دوبال و خدمات آن را در قسمت مربوطه اعلام کنند؛ و از نوشتن آن در قسمت نظرات خودداری کنند.

قوانین و مقررات در رابطه با محتوا

دوبال نهایت تلاش و دقت را در راستای ارائه تمامی سرویس‌‏های خود می‏‌کند و به منظور تولید محتوا از منابع معتبر و شرکت‏‌های سازنده محصولات استفاده می‏‌کند. لازم به ذکر است دوبال تضمین نمی‏‌کند که توضیحات محصول و دیگر مطالب مندرج در سایت عاری از خطا باشد.

اگر محصول ارائه شده توسط دوبال با اطلاعات درج شده در سایت مغایر باشد تنها راه حل، استرداد کالا قبل از استفاده و در شرایط اولیه آن است.

همه مطالبی که در وبلاگ و کلا در سایت دوبال منتشر می‌شود مانند لوگو، تصاویر و کلیه محتوای تولید شده و …  جزئی از اموال دوبال محسوب می‏‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب در انحصار دوبال است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای دوبال محفوظ می‏‌دارد.


سیاست قیمت گذاری

سیاست قیمت‌‏گذاری در دوبال مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است.

قیمت‏‌های ارائه شده برای کالاها در فروشگاه دوبال ، قیمت‏‌های خرده فروشی است که غالباً توسط تولید‏ کننده و یا تامین‏‌کننده آن محصول به صورت مصوب تعیین شده است و سایر کالاها بر اساس مدل و مشخصات کالاهای مشابه در بازار قیمت گذاری می‌شوند.

با نهایت احترام به کاربران و با توجه به طیف گسترده سبد محصولات، دوبال نمی‌تواند قیمت و موجودی نهایی کالاها را قبل از سفارش گذاری به صورت قطعی اعلام نماید.

در مواردی بسیار نادر و در صورت وجود نوسان‌‏هایی در بازار و یا اشتباه در قیمت‌‏گذاری، اگر سفارشی قابل تحویل نباشد، دوبال موظف است در اسرع وقت این موضوع را به فرد سفارش‌ ‏دهنده اطلاع و سفارش را لغو نماید.

لازم به ذکر است در صورتی که کالایی پس از ثبت سفارش شامل کاهش قیمت شود، سفارش به روز رسانی و قیمت جدید اعمال می‏‌شود.

قیمت کلیه محصولات با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است و مشتری مبلغ جداگانه‌‏ای بابت مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداخت نمی‏‌کند و هزینه‏‌های بسته بندی، ارسال و بیمه حمل کالا بسته به شرایط سفارش که در فرم سبد خرید اطلاع‌ ‏رسانی می‌‏شود، ممکن است جداگانه محاسبه شود.


نمایندگی

دوبال در هیچ نقطه‏‌ای از کشور نمایندگی فروش و یا خدمات پس از فروش ندارد و کلیه سرویس‌‏ها، خدمات و تراکنش‏‌های مالی تنها از طریق دفتر مرکزی پردازش می‏‌شود. لطفاً در صورت مشاهده هر گونه تخلفی در این باب، مراتب را جهت پیگرد قانونی به روابط عمومی دوبال اطلاع دهید. | درباره دوبال بیشتر بدانید.


قوه قهریه

تمامی شرایط و قوانین و مقررات مندرج، در شرایط عادی قابل اجراست و در صورت بروز هرگونه حادثه غیر قابل پیش بینی «خارج از حیطه قدرت متعهد» قوه قهریه محسوب شده و دوبال هیچ گونه مسئولیتی به عهده نخواهد داشت.