پرسش‌های متداول کاربران دوبال۱۳۹۷-۱۲-۲۷ ۱۲:۵۸:۵۹ +۰۳:۳۰

پرسش های متداول کاربران دوبال

برای دیدن پاسخ هر سوال کافی است روی سوال مورد نظر کلیک کنید تا پاسخ آن را مشاهده نمایید.

پرسش های متداول کاربران دوبال درباره "حساب کاربری"

۱- آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری من وجود دارد؟

بلی، این امکان وجود دارد. با وارد کردن ایمیل و کلمه عبور، وارد حساب کاربری خود شوید، سپس با کلیک روی گزینه «پروفایل من» می‌توانید اطلاعاتتان را ویرایش کنید. به دلایل حفظ امنیت کاربری، هیچ راهی برای تغییر ایمیل وجود ندارد مگر اینکه مجدداً با ایمیل جدید خود ثبت نام کنید.

۲- چرا با وجود درخواست من برای تغییر رمز حساب کاربری، لینک آن برای من ایمیل نشده است؟

ایمیل‌های ارسال شده به حساب‏‌های کاربری جیمیل گاهی اسپم می‌شوند، لطفاً ایمیل‌های اسپم (spam) خود را چک کنید.

۳- آیا می‌‏توانم به اطلاعات خریدهای قبلی خود دسترسی داشته باشم؟

برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، لازم است که با حساب کاربری خود وارد سایت شوید، سپس روی گزینه «سفارشات من» کلیک کنید تا سوابق خرید شما نشان داده ‏شود.

پرسش های متداول کاربران دوبال درباره "ثبت و پیگیری سفارش"

۱- دوست دارم از دوبال خرید کنم، اما هنوز کاملاً به خرید اینترنتی اعتماد ندارم، چگونه مطمئن باشم که پس از خرید، کالا به دست من می‌رسد؟

علاوه بر سابقه، تجربه و محتوای غنی وب سایت دوبال، دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی یک ستاره به این کسب و کار رسمیت و اعتبار می‏‌بخشد. نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین، اعطا می‏‌شود و کسب و کار اینترنتی دارای نماد به صورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار دارد.

برای اطمینان بیشتر، شما می‏‌توانید در فوتر وب سایت دوبال با کلیک بر روی نماد، از جعلی نبودن آن اطمینان پیدا کنید.

همچنین دوبال با سابقه سال‌ها فعالیت و تحویل موفق سفارش‌ها به بیش از صدها هزار مشتری و ارائه خدمات مورد انتظار مشتریان، سابقه درخشانی در کارنامه خود دارد و همواره به عنوان برند پیشرو در زمینه تجارت الکترونیک نزد مشتریان، نهادهای نظارتی و زنجیره‌های عرضه کالا شناخته شده است. بنابراین با خیال آسوده سفارش خود را ثبت کنید و از خدمات منحصر به فرد دوبال استفاده کنید.

همینطور در بلاگ دوبال مطلبی تحت عنوان «چطور از امن بودن فروشگاه اینترنتی دوبال مطمئن شویم؟» منتشر شده است که در آن به طور کامل در مورد چرایی اعتماد به دوبال توضیح داده شده است. پیشنهاد می‌کنیم که حتما این مطلب را بخوانید.

۲- آیا برای خرید از دوبال، حتما باید در سایت عضو باشم؟

خیر ولی با عضویت در دوبال می‌توانید:
– سریع‌تر و ساده‌تر خرید کنید
– به سادگی سوابق خرید و فعالیت‌های خود را مدیریت کنید
– لیست علاقمندی‌های خود را بسازید و تغییرات آنها را دنبال کنید
– نقد، بررسی و نظرات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید
– در جریان فروش‌های ویژه و قیمت روز محصولات قرار بگیرید

۳- آیا در تمام ساعات شبانه روز می‌توانم سفارش خود را ثبت کنم؟

بلی، شما می‌توانید در ۲۴ ساعت شبانه روز در طول هفته سفارش خود را ثبت کنید و همکاران ما در دوبال، طی ساعات اداری پاسخگوی شما هستند.

۴- آیا می‌توانم برای شخص دیگری از دوبال خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟

بلی، پس از انتخاب کالاهای مورد نظر و اضافه کردن آن‌ها به سبد خرید، ثبت سفارش در ۴ مرحله تکمیل خواهد شد: ۱) ورود به دوبال، ۲) اطلاعات ارسال سفارش، ۳) بازبینی سفارش ۴) اطلاعات پرداخت.

در مرحله «اطلاعات ارسال سفارش» در بخش «انتخاب آدرس»، شما می‌توانید با انتخاب گزینه «افزودن آدرس جدید» آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر مبلغ سفارش را اینترنتی پرداخت کنید، تحویل گیرنده باید هنگام دریافت کالا، کارت شناسایی همراه داشته باشد.

۵- در صورتی که خرید من برای شخص دیگری باشد، آیا فاکتور فروش به همراه بسته برای تحویل‌ گیرنده فرستاده خواهد شد؟

در مرحله اطلاعات ارسال سفارش، عبارت «آیا مایل هستید به همراه این سفارش فاکتور ارسال شود؟» نمایان خواهد شد در صورتی که فاکتور نمی‌خواهید گزینه خیر را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که پیش فاکتور الکترونیکی خرید، از طریق ایمیل برایتان ارسال می‌‏شود.

۶- آیا می‌توانم با حساب کاربری خودم خرید کنم و فاکتور به نام شخص حقوقی یا شرکت صادر شود؟

بلی، پس از انتخاب کالاهای مورد نظر و اضافه کردن آن‌ها به سبد خرید، ثبت سفارش در ۴ مرحله تکمیل خواهد شد: ۱) ورود به دوبال، ۲) اطلاعات ارسال سفارش، ۳) بازبینی سفارش ۴) اطلاعات پرداخت.

در مرحله «اطلاعات ارسال سفارش» در بخش «شخص حقوقی هستید؟»، با کلیک روی عبارت «اطلاعات حقوقی خود را تکمیل/ ویرایش کنید.» به صفحه ویرایش اطلاعات کاربری منتقل خواهید شد و با انتخاب گزینه «تکمیل اطلاعات حقوقی برای خرید سازمانی» با ثبت مشخصات سازمان موردنظر، می‌توانید برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی و گواهی ارزش افزوده اقدام کنید.

همچنین با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتور حقیقی به حقوقی وجود ندارد.

بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله، دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور حقوقی برای آن‌ها صادر شود، هنگام ثبت سفارش خود، با انتخاب گزینه «تکمیل اطلاعات حقوقی» و ثبت مشخصات سازمان موردنظر، برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی اقدام کنند.

۷- چگونه از وضعیت سفارشی که ثبت کرده‏‌ام، مطلع شوم؟

دوبال با ارسال پیامک‏، مرحله به مرحله وضعیت سفارش را به شما اعلام می‏‌کند. همچنین برای اطلاع از وضعیت سفارش، می‏‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید و با کلیک روی گزینه «سفارشات من» از وضعیت آن مطلع شوید.

توجه داشته باشید که ۰۹۱۲۰۴۳۵۶۲۰ تنها شماره‌‌‌ای است که دوبال از طریق آن با کاربران و مشتریان خود تماس گرفته و یا پیامک (SMS) ارسال می‌کند.

بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان دوبال، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام دوبال است و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را به dobal.ir@gmail.com اطلاع دهید.

۸- آیا می‌‏توانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟

خیر، در حال حاضر قبول سفارش فقط برای کالاهای موجود که دارای قیمت هستند امکان پذیر است.

۹- می‌‏توانم سفارشم را تغییر بدم یا کنسل کنم؟

قبل از تایید نهایی سفارش و کلیک روی آیکون اتمام خرید شما می‌توانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید.

پس از تایید نهایی سفارش و اتمام خرید و در مرحله پرداخت و ثبت سبد، شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید. از این مرحله به بعد برای لغو یا تغییر آن، با واحد پیگیری سفارشات تماس بگیرید.

۱۰- بعد از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن باید با دوبال تماس بگیرم؟

خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق پیامک یا ایمیل اطلاع‏ رسانی خواهد شد و در صورت نیاز کارشناسان فروش دوبال با شما تماس خواهند گرفت.

۱۱- می‏‌توانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟

بله. برای جزییات بیشتر با ما تماس بگیرید.

پرسش های متداول کاربران دوبال درباره "کالاهای عرضه شده در دوبال"

۱- آیا کالاهای خریداری شده از دوبال آماده استفاده هستند یا باید روی آن‌ها برنامه‌های کاربردی را خودم نصب کنم؟

کالاهایی نظیر گوشی‏ موبایل، هیچ نیازی به نصب نرم افزار برای فعال سازی و راه‌اندازی اولیه ندارند و دوبال هیچ هزینه اضافه‌ای از این بابت دریافت نمی‌کند.

البته شما می‏‌توانید برنامه‌های کاربردی مورد نیاز خود را به سادگی از طریق app Store ها دانلود و نصب کنید و یا از طریق درگاه USB گوشی موبایل خود و به کمک رایانه این کار را انجام دهید.

کالاهایی مانند لپ‌تاپ‏‌ که فاقد سیستم عامل هستند، بایستی توسط خریدار یا فرد کارشناس بر روی آن‌ها سیستم عامل سازگار با آن دستگاه نصب شود و درایورهای مورد نیاز نیز در صورت لزوم بایستی از سایت شرکت سازنده دانلود و نصب شوند.

همچنین چند سالی است که تولیدکنندگان لپ‌تاپ به دلیل تنوع سیستم‏‌ عامل‌ها، درایورهای قطعات لپ‌ تاپ را به همراه کالا عرضه نمی‏‌کنند و برای دریافت آن‌ها باید به سایت تولید کننده مراجعه کرد.

۲- آیا کالاهایی که نیاز به نصب و راه اندازی دارند توسط دوبال در هنگام تحویل نصب و راه اندازی می‌شوند؟

باز کردن جعبه و نصب کالاهایی که باید توسط نصاب شرکت مربوط راه اندازی شوند (مانند تلویزیون، ماشین لباسشویی و نظیر آن) تنها باید توسط نصاب مجاز انجام شود. برای این منظور با شرکت مربوط یا نمایندگی مجاز آن تماس بگیرید. در غیر این صورت امکان استفاده از هرگونه گارانتی یا خدمات پس از فروش از بین خواهد رفت.